ΣΚΟΤΕΙΝΗ

2023-10-10
Το ίδιο σεληνιακό τοπίο συναντάμε τόσο στο Ξεροβούνι όσο και στη Δίρφη

Η Σκοτεινή είναι ένα βουνό της Εύβοιας που στην ουσία αποτελεί τη συνέχεια του Ξεροβουνίου προς τα νοτιοανατολικά.

Έχει δύο κορυφές, σχεδόν ισοϋψείς. Η βορειότερη κορυφή του έχει υψόμετρο 1.361 μ. και έχει υπέροχη θέα προς τις δαντελωτές ακτές του Αιγαίου. Η νοτιότερη και ψηλότερη κορυφή του έχει υψόμετρο 1.362 μ.

Από την Ερετρια παίρνουμε το δρόμο που οδηγεί στο Γυμνό και κατόπιν στην καταπράσινη Άνω Σέτα, χτισμένη σε υψόμετρο 760 μ.

Συνεχίζοντας με κατεύθυνση βόρεια προς την Κάτω Σέτα (640 μ.), βρίσκουμε πινακίδα που μας οδηγεί αριστερά προς το γραφικό εκκλησάκι της Αγίας Τριάδας , πιο γνωστό με το επίθετο Αμπουδιώτισσα. Η Αμπουδιώτισσα είναι εκκλησάκι του 19ου αιώνα αφιερωμένο στα Εννιάμερα της Θεοτόκου, χτισμένο σε ένα υψίπεδο (890 μ.) . Στον χώρο εκτός των τριών πέτρινων κτισμάτων της εκκλησίας υπάρχουν: αστείρευτη πηγή με παγωμένο νερό, θεόρατα πλατάνια, αγριομηλιές και αγριοαχλαδιές , παγκάκια και χώροι αναψυχής.

Από εδώ ξεκινά μια ενδιαφέρουσα διαδρομή προς τις κορυφές της Σκοτεινής. Ακολουθούμε το δασικό δρόμο με κατεύθυνση βόρεια που οδηγεί στο Μετόχι. Συνεχίζοντας στη δεύτερη διασταύρωση βλέπουμε πινακίδα προς Σκοτεινή και ακολούθως διασχίζουμε ένα ποταμάκι. Μετά από πορεία μιας ώρας στο δασικό δρόμο συναντάμε οροπέδιο στα 990 μ. υψόμετρο, στο βόρειο τμήμα του οποίου αντικρίζουμε την καταβόθρα που απορροφά όλα τα νερά της περιοχής. Συνεχίζουμε στο μονοπάτι με κατεύθυνση ανατολικά και με συνεχείς τραβέρσες, σε μια ώρα φτάνουμε στο πλάτωμα της κορυφής.

WWW.EVIA.GR
Βγαίνοντας στο γυμνό και κακοτράχαλο πεδίο του βουνού. Η κορυφογραμμή του Ξεροβουνίου στα αριστερά, η κορυφή της Δίρφεως στα δεξιά
ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΕΤΟΧΙ
ΘΕΑ ΠΡΟΣ ΝΟΤΙΑ ΕΥΒΟΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΠΡΟΣ ΔΥΤΙΚΑ - Στην αριστερή φωτογραφία φαίνεται το ακρωτήριο Καφηρέας ή όπως είναι γνωστότερο Κάβοντορο . Προχωρώντας προς τα δεξιά φαίνεται ο νότιος Ευβοικός κόλπος και το Ακρωτήριο Δρακονέρα στα Δικαστικά Μαραθώνα.